Δημόσιο σχολείο στην Δανία. Ευρώπη, 21ος αιώνας
Αίθουσες διδασκαλίας. Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Δανία, Ευρώπη, 21ος αιώνας
Σχολική αίθουσα, Δανία, Ευρώπη, 21ος αιώνας
Είσοδος γυμνασίου, Δανία, Ευρώπη, 21ος αιώνας.
Η κατάντια του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλες της βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης φαίνεται να μην έχει πάτο.
Είναι ντροπή.
Η ευθύνη για αυτό το έγκλημα εθνικών διαστάσεων -και διαχρονικών συνεπειών- βαραίνει τα δύο κόμματα της εξουσίας, αλλά και τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις οι οποίες επένδυσαν στην μικροπολιτική εκμετάλευση.
Παρακολούθησα τον τρόπο που διαχειρίστηκε την κατάσταση Διευθύντρια Γυμνασίου σε σχολείο σε "προνομιακή" περιοχή της Αθήνας, σε σχέση με την πρόθεση των μαθητών να προχωρήσουν σε κατάληψη.
Αίθουσες διδασκαλίας. Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Δανία, Ευρώπη, 21ος αιώνας
Η Διευθύντρια άρχισε να τηλεφωνεί στις οικογένειες στις 07:00 το πρωί και να προειδοποιεί τους αναστατωμένους γονείς πρίν ακόμη ξημερώσει, πως άν το παιδί τους συμμετάσχει στην κατάληψη θα τους παραπέμψει στον εισαγγελέα για αμέλεια και θα ζητήσει την άρση της επιμέλειας των παιδιών!
Το ακόμη γελοιοδέστερο είναι πως δεν επρόκειτο για μια"μπλόφα", εφόσον ετοίμασε "λίστες ύποπτων γονέων" και συμπλήρωσε τις σχετικές αναφορές πρός των εισαγγελέα. Γιατί το μόνο που την απασχολούσε ήταν να δείξει στον προϊστάμενο της Β΄άθμιας εκπαίδευσης πως η ίδια τα κατάφερε καλύτερα απο άλλους. Καρφάκι δεν της καίγεται για την αναστάτωση που προκάλεσε σε 10δες οικογένεις, για την προσβολή της προσωπικότητας των γονέων, απο μια ουσιαστικά αμόρφωτη "παιδαγωγό" η οποία φροντίζει πάντα τέτοιες μέρες να θυμίζει στους μαθητές πως το "οχι" του 1940 το΄πε ο πρωθυπουργός (όχι δικτάτορας) Μεταξάς.
Που ζούμε;
Σχολική αίθουσα, Δανία, Ευρώπη, 21ος αιώνας
Όχι πως την ενδιαφέρει η γενικότερη κατάσταση ντροπής που επικρατεί στο σχολείο που διευθύνει. Την ησυχία της θέλει, να σχολάσει και να πάει σπίτι της ήσυχη. Τόση παιδαγωγική ευαισθησία.
Μιλάμε για σχολείο που ακόμη καθηγητές χειροδικούν σε βάρος μαθητών, τους αποβάλουν για λόγους εμφάνισης, τους εκβιάζουν να συμμετάσχουν στο κατηχητικό, ενω καθηγητής βασικού μαθήματος "διευκολύνει" τους μαθητές που η βαθμολογία τους είναι κοντά στη βάση να μείνουν ανεξεταστέοι ώστε το καλοκαίρι να τους κάνει ο ίδιος ιδιαίτερα πρός 30 ευρώ την ώρα για να περάσουν. Και φυσικά την τελευταία ημέρα τους δίνει, ξανά έναντι αντιτίμου, τα θέματα των εξετάσεων (μαζί με τις λύσεις βέβαια). Και το κάνει αυτό χρόνια, πολλά χρόνια, με την πλήρη κάλυψη της φίλης του διευθύντριας!
Είσοδος γυμνασίου, Δανία, Ευρώπη, 21ος αιώνας.
Ας αξιολογήσει καθένας μας τι εκπαιδευτικά μηνύματα παίρνουν οι μαθητές τέτοιων σχολείων. Μηνύματα, αρχές και αξιές πέρα απο τη στενή και ιδιαίτερα φτωχή δομή και ξεπερασμένη φιλοσοφία των μαθημάτων και την ανύπαρκτη Εθνική Στρατηγική για την παιδεία. Δηλαδή για το μέλλον όλων μας.
Ο σημερινός Υπουργός Παιδείας έχει σοβαρές περγαμηνές σε πολιτικό επίπεδο, πέρα απο κομματικά κριτήρια. Εύχομαι να μην τις υποθηκεύσει. Tα στοιχεία στη διάθεσή του.
Αρκεί ένα email.
Υ.Γ : Δεν είμαι υπέρ ή κατά των καταλήψεων. Στην τωρινή τους διάσταση περισσότερο μόδα θυμίζουν παρά συνδικαλιστική δράση. Ελάχιστα ή καθόλου συμβάλουν στην χειραγώγηση των μαθητών. Η διαχείριση όμως του θέματος σε επίπεδο σχολείου έχει σημασία εκπαιδευτική και παιδαγωγική.