Κοντά από... μακρυά! - Far and close

Από την Αυστραλία και την ευρύτερη Ν/Α Ασία μέχρι την Ελλάδα, μια δημοσιογραφική και προσωπική ματιά στο κοινό μας γίγνεσθαι - From Australia end greater S/E Asia, a professional journalist and personal view.

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2010

Ένα τραγικό δυστύχημα που δεν αλλάζει την πραγματικότητα.


Διαδρομή Βρυξέλλες - Άμστερνταμ. Ιανουάριος 2010. Ταχύτητα 220χλμ, με χιονόπτωση. Thalys TGV, όπως ΟΣΕ...

Το τρομερό δυστύχημα με την σύγκρουση των δύο επιβατικών αμαξοστοιχιών και τους δεκάδες νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες -αρκετοί σοβαρά- νοτιοανατολικά των Βρυξελλών, έχει σοκάρει το Βέλγιο και τους κατοίκους κυρίως της Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης, γενικότερα.

Η σιδηροδρομική σύνδεση των κυριότερων ευρωπαϊκών πόλεων αγγίζει τα όρια του ιδανικού, ιδίως αν αποτολμούσε κανείς οποιαδήποτε σύγκριση με την Ελλάδα. (Αν και ξεπερνά το όριο του μαύρου χιούμορ κάτι τέτοιο).

Το "infologio" χρησιμοποίησε πριν από λίγες ημέρες τους Ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους για εσωτερικές μετακινήσεις μεταξύ ευρωπαϊκών πόλεων, όπως και στο παρελθόν. Έχοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα από τις διαδρομές με την υπερταχεία TVG από το νοτιότερο άκρο, τις Κάννες και το Μονακό μέχρι το Παρίσι, το Λονδίνο, τις Βρυξέλλες και το Άμστερναμ ως βορειότερο πρόσφατο προορισμό, δεν έλειψε ο επαναλαμβανόμενος θαυμασμός για την αξιοποίηση και τη χρήση του σιδηροδρόμου σε αυτές τις χώρες.

Το τραίνο αξιοποιείται καθημερινά από εκατομμύρια Ευρωπαίους πολίτες και έχει συμβάλει, πέρα από την ασφάλεια, την άνεση και την ακρίβεια στις μετακινήσεις, ώστε οι πολίτες των χωρών αυτών να απολαμβάνουν την επικοινωνία μεταξύ τους απαλλαγμένοι από εθνικούς, κοντόφθαλμους περιορισμούς. 

Δείτε το απλά. Για ένα νεαρό ζευγάρι η απόφαση να ξεκινήσει το πρωί του Σαββάτου από το Λονδίνο για καφέ στο Παρίσι, μεσημεριανό φαγητό στις Βρυξέλλες και απογευματινή βόλτα στο Άμστερνταμ με το τραίνο είναι απλώς μια εκδρομή, όχι ταξίδι. Χωρίς σύνορα, διατυπώσεις ή γραφειοκρατία. Και, κοστίζει όσο μια εκδρομή.
Οι μετακινήσεις με το τραίνο αποτελούν κομμάτι της καθημερινής κουλτούρας σε αυτές τις χώρες, συμβάλλοντας έτσι στην εμπέδωση μιας ουσιαστικής ευρωπαϊκής ενοποίησης από την οποία η Ελλάδα και οι Έλληνες απομακρύνονται καθημερινά περισσότερο.

Ως χώρα δεν έχουμε καταφέρει ακόμη να θεωρείται εκδρομή και όχι ταξίδι μια απλή μετακίνηση μέχρι τη Θεσσαλονίκη.

Στην πραγματικότητα, ότι είναι ο ΟΣΕ για τους Ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους είναι ουσιαστικά και η Ελλάδα για την Ευρώπη.