Το ζήτημα του γάμου μεταξύ ομοφυλοφίλων εξ' αρχής το αντιμετώπισα ως μια αναγκαία (αν και ερμηνεύσιμα καθυστερημένη) προσαρμογή των θεσμών και της πολιτείας σε μια αδιαμφισβήτητη κοινωνική πραγματικότητα. Μια προσαρμογή που συνέβαλε στη μείωση της επιρροής του θρησκευτικού αντεπιστημονικού συντηρητισμού, αποδίδοντας ταυτόχρονα, με την αναγνώριση ίδιων δικαιωμάτων, τον απαιτούμενο σεβασμό που οφείλει να προσφέρει η Πολιτεία ισότιμα σε όλους τους πολίτες.
Παράλληλα, η νομική ρύθμιση και η κανονοποίηση των υποχρεώσεων και των δικαιωμάτων που απορρέουν απο τη συμβίωση των ανθρώπων, εκτός απο αυτονόητη υποχρέωση του κράτους, διευκολύνει την επίλυση σε προβλήματα και καταστάσεις που προκύπτουν στο πλαίσιο των κοινωνικών σχέσεων, με τρόπο πολιτισμένο :
Περουσιακά και κληρονομικά ζητήματα, διαζύγια, επιμέλεια παιδιών, ονοματοδοσία, συντάξεις και τόσα άλλα θέματα που παρέμεναν επι μακρόν και αδικαιολόγητα μετέωρα σε βάρος πλήθους συμπολιτών μας, απολαμβάνουν με αυτή τη ρύθμιση της προστασίας θεσμών και νόμων, μειώνοντας την αυθαιρεσία και την αδικία.
Η συγκινησιακή διάσταση της έννοιας "γάμος", αφορά αυτούς που την αισθάνονται, όπως την αισθάνονται. Αν η -διαμέσω του δημάρχου- νομιμοποίηση της συμβίωσης κουβαλάει μαζί της και τη συναισθηματική φόρτιση που βιώνουν και μοιράζονται με οικογένειες και φίλους τα ετερόφυλα ζευγάρια, ακόμη καλύτερα, προσδίδει και γιορτινή διάθεση στους μετέχοντες στην τελετή υπογραφής μιας απλής κοινωνικής σύμβασης.
Σε αυτό το πλαίσιο, (που πιστεύω πως έχει να κάνει με την κοινή λογική) δεν κατάλαβα το πνεύμα της παρέμβασης του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γ. Σανιδά μέσω της επιστολής που έστειλε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρόδου. Για ποιόν ακριβώς λόγο ο κ. Σανιδάς χρειάστηκε να επισημάνει αυτοβούλως και εκ των προτέρων στον υφιστάμενό του (και να δημοσιοποιήσει στα ΜΜΕ) τον άκυρο χαρακτήρα της τέλεσης πολιτικού γάμου και να προειδοποιήσει για την "ενέργεια των νομίμων", με ύφος μάλιστα αλλοτινών, παρωχημένων εποχών;
Γιατί να μην γίνει ο γάμος και να κριθεί η νομιμότητά του στα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά δικαστήρια; Εκεί, όποια και αν ήταν η απόφαση, το δίκαιο ή το άδικο της πράξης θα είχε υποστεί τη βάσανο της κρίσης απο πλήθος νομικών, δικαστών, δικηγόρων και το σκεπτικό που θα συνόδευε την απόφαση θα συνέβαλε στην πρόοδο του νομικού μας πολιτισμού.
Η παράμβαση Σανιδά δεν βοηθά κατά τη γνώμη μου τον εκσυγχρονισμό των θεσμών της πολιτείας, παρατείνει την καθυστέρηση εφαρμογής της ισοπολιτείας και εκφράζει περισσότερο υποκειμενισμό παρά ανησυχία για την ορθή εφαρμογή των νόμων.
Ήδη μετά την αναγγελία των πρώτων δύο γάμων, ακολούθησε η δημοσίευση αρκετών ακόμη αγγελιών στην εφημερίδα "Εποχή". Όλο και περισσότεροι εκλεγμένοι εκπρόσωποι της κοινωνίας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση τιμούν το θεσμό που υπηρετούν αφουγκραζόμενοι με καθαρό μυαλό τα κελεύσματα της κοινωνίας και της εποχής, κωφεύοντας παράλληλα απέναντι σε υστερίες, λαρυγγισμούς και απειλές που αντανακλούν την ηχώ του παρελθόντος.
Νεώτερη ενημέρωση 03/06 :
Τελικώς σήμερα τα ξημερώματα οι γάμοι έγιναν. Ήδη η Ελλάδα διαθέτει στα μητρώα των πολιτών της τα πρώτα δύο ομόφυλα ζευγάρια στην ιστορία της.
Τις ευχές μας για ότι καλύτερο στη νέα τους ζωή.
Ο Δήμαρχος Τήλου, που τέλεσε τους δύο πολιτικούς γάμους, έστειλε απαντητική επιστολή στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου στην οποία επισημαίνει πως δεν θέλει να συμβάλει για γραφειοκρατικούς λόγους στην καθυστέρηση αναγνώρισης των δικαιωμάτων των συμπολιτών μας, ούτε επιθυμεί να συμβάλει στον περαιτέρω διασυρμό της Ελλάδας.